3 april, fenomenmagasinet gånger fem

Jag och Drew besökte museet igår. Det är inget vanligt museum utan det är jättestort med massor olika avdelningar. Man upptäcker snarare än att observera. Vi gick självklart raka vägen till småbarnsavdelningen och oj. Det var ungefär som fenomenmagasinet gånger fem blandat med busfabriken. Det fanns mycket kul att titta på, göra och upptäcka. Klätterställningarna och hela lekavdelningen i allmänhet var gaska bra utformad så att det var lätt att hålla koll på barnen. Det var mycket vattengrejer bara för att alla vet ju att vi barnskötare älskar när barnen blöter ner sig så mycket det går. Eller? Men jag älskade att man kunde kolla på stora sködpaddor och svärdfiskar. Det fanns också skal från jättesköldpaddor och skelett från olika djur. Bland annat en mammutskalle. De hade gjort en mataffär för barn så att de kunde gå och handla plastgrönsaker i minivaruvagnar och åka bil till en liten bensinstation och tanka låtsasbensin. Hur coolt som hels!
 
Nästa vecka ska jag ta de äldre barnen dit och då ska jag få dem att följa med mig och se på gammla dinosariuskillet och mumier. Allt sånt som inte är så jättekul för en treåring haha! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: