15 mars, oh honey

Jag tänker starta detta inlägg negativt men avsluta det positivt. Hemlängtan keeps on coming. Den är som värst på morgonen när jag vaknar och inser att jag inte är hemma. Hej ångest. Fy har aldrig känt en liknande känsla förut. Det är hur jobbigt som helst. Jag vill att hemlängtan ska försvinna men samtidigt så vill jag inte det på något konstigt sätt. För att jag vill inte gå ett helt år utan att se alla jag älskar helt enkelt. MEN, som Tony Irving alltid säger, när jag gör saker som får mig att må bra och tänka på annat så trivs jag rätt bra här. Då känns det som att jag kan stanna i ett år. Samtidigt som jag inte vill gå ett år uan att se min familj. Min hjärna vrider sig runt mitt hjärta och jag sprängs.
 
Jag mår så himla mycket bättre nu när deras förra au pair är ute ur bilden, och huset. Vi var verkligen ingen match. Vi var varandras motsattser. Jag är tillbakadragen, hon är stressad. Jag är omtänksam, hon bryr sig inte om någon. Jag är snäll, hon är allmänt dryg, och så vidare. Alltså hade vi inte alls samma åsikter om hur barn bör uppfostras, och hennes livsrutiner funkar bara inte för mig. Nu när hon är ute ur huset kan jag göra allt på mitt eget sätt. Jag, Shonda och min kontaktperson hade ett möte idag. Ett givande möte som gav mig hopp och till och med lite ro.
 
Barnen är fortfarande monster. Men jag börjar känna lite för dem nu. De börjar virka in sig lite grann i mitt hjärna. Jag vet inte hur de lyckas, eftersom de är sånna monster. Den yngsta är det största monstret av dem alla men jag kan inte hjälpa att le ibland när jag ser honom. De lyssnar redan bättre på mig än på deras mamma och det känns på ett sätt bra. På ett sätt dåligt, för det får mig att vilja hjälpa till även när jag inte jobbar. Jag bor vägg i vägg med liten och nu på kvällskvisten hörde jag honom gråta och snyffta från sitt rum. Ingen ide att hämta mamman som ändå inte har tid, så jag gick in för att kolla läget. Det var ju ändå jag som fick han att lägga sig, och bäddade in honom, därför att återigen, de lyssnar mer på mig än mamma. Han satt och kramade täcket i rädsla och snyftade för att "Tone det är spöken i mitt rum". Mitt hjärta smälte. Nu har jag förklarat för honom att det inte finns spöken, bara änglar. Och att alla dörrar och fönster är låsta och larmet är på och polisen kan vara här på två minuter. Jag sa även en bön på svenska eftersom att jag inte kan någon på engelska och de tror på gud. Nu sover han som en stock. Vi får se vart detta leder. Önskar de kunde vara så ödmjuka och i behov av kärlek på dagarna också!
 
Var ute och sprang i värmen idag men det slutade med att jag tog kort på ekorrar. De är precis överallt. Man ser minnst en i varje trädgård. Och de är inte särskillt blyga!
 


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad skönt att du ändå börjar känna lite mer hopp inför att det kanske blir bra med familjen ändå! :) Hoppas verkligen att det löser sig för dig!!

Svar: Jaa det känns skönt att det inte känns lika hopplöst längre :DJaa jag hoppas det med! <3
tonewernersson.blogg.se

2015-03-16 @ 05:12:03
URL: http://itsmaliin.blogg.se/
Postat av: pappa

Underbart , att höra ditt positiva jag igen . Du kommer att tillföra dessa barn MYCKE glädje & en god syn på livet .😀😀. Puss & kram mitt UNDERBARA HJÄRTA

Svar: Jaa jag kämpar på :) Jag hoppas jag kan göra stort intryck/skilldnad i deras liv!Puss och kram underbara pappa!!! <3
tonewernersson.blogg.se

2015-03-16 @ 20:42:31
Postat av: Carina

Tone du är fantastisk och bäst glöm inte det!! Du kommer in i din nya vardag även om det inte känns så just nu! Få människor byter livsmiljö så drastiskt som du har gjort! Glöm inte vad jag sa innan du åkte: Lyssna på barnen, krama dem, finns där för dem. Ha ALLTID barnens bästa i dina tankar - de är bara barn vem ska skydda och lära dem livet om inte vi vuxna...sen kan de uppfattas som "monster" däremellan det är bara för att de inte känner dig eller för att de vill säga dig och omvärlden något viktigt! Vad förväntas av mig? Hur mycket kan jag tänja på Tones gränser?, gränser som inte är desamma som den förra au-pairens tydligen....Tänk på hur du själv hade velat bli bemött...Hade du velat att någon kom och skrämde bort spöken under sängen? Att någon lyssnar och trollar bort rädslor och i ställt fick dig att känna dig trygg.....Försök att hitta deras intressen och prata om dem - ställ frågor som de kan svara JA på ....(pedagogiska knep från Coachen)

Kram Gudmor

Svar: Jaa det är väldigt konstigt och svårt när alt helt plötsligt är nytt och man måste lära sig allt från början som ett barn. Samtidigt som man ska ta hand om tre! Världen vänds upp och ned. Jaa jag ska ha det i åtanke! Men sen är det faktiskt sant att de inte är alls bra uppfostrade för föräldrarna har varken tid eller ork. Vilket är lite irriterande. Men jag ska försöka göra mitt bästa och längta efter den dagen de slutar testa mig haha! Tack för tippsen ;)
Kram kram!!
tonewernersson.blogg.se

2015-03-17 @ 12:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: