21 mars, vi hade iallafall tur med vädret

Medans alla i Sverige klagade på snön denna morgon satt jag ute i solskenet och åt frukost utan någon jacka. Jag har varit ute nästan hela dagen idag och njutit av solen. Gått på stan med mig själv, tagit en glass på greaters såklart. Läst en bok i gungan på verandan. Jag orkar inte lägga upp fotona som jag lovat. Jag lägger upp dem någon annan dag. 
 
Idag blev jag inbjuden till yoga pass som hålls i en sportbutik varje lördagsmorgon, och de är helt gratis! Jag kommer vara helt andlig när jag åker härifrån, med yoga på lördagar och kyrkan på söndagar! 
 
Jag utförde en god gärning idag. Det fick mig att känna mig som en bättre människa. När jag var påväg in i den sista klädbutiken för dagen blev jag stoppad av en röst som ursäkdade sig. Jag tittade ner och såg en äldre, mycker mager dam i permobil. USA har inte alls samma stöd för människor med nedsatt förmåga och att få arbete som handikappad är väldigt svårt. Hon bad om att få lite pengar till mat och självklart kunde hon det. Gav henne ca 30, 40 kronor (självklart i dollar) och ursäkdade att jag inte kunde ge mer. Hon blev jätteglad!
 
Nu ska jag sova för jag ska till kyrkan imorgon! Njut av desa bilder ni som sitter i kalla Sverige:
 
 


Kommentarer
Postat av: farfar

jag undrar om du bara går i affärer om dagarna.ät inte för mycket glass.mår du bättre nu?här har våren stannat upp lite så det har snöat men det har inte blivit skidväder.må så bra hälsar farfar.




Svar: Haha nej det gör jag faktiskt inte! Jag tycker inte att det finns så fina kläder här. Stan hemma har bättre kläder! Jag mår bättre men jag längtar fortfarande hem. Hur mår du farfar? Ja jag hörde att ni hade fått snö igen. Fy. Ha det bra farfar!
tonewernersson.blogg.se

2015-03-22 @ 21:45:05
Postat av: farbror peter

du kommer att bli tjock som pappa med all glass som du kalasar på.

Svar: Hahaha jaa, jag får tänka mig för lite mer. Har ätit en jättestor cheesecake nu också!
tonewernersson.blogg.se

2015-03-22 @ 22:14:57
Postat av: pappa

GLASS :) :) 💖💖

2015-03-22 @ 23:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: