2 maj, excitment on Floral ave

Så igår kväll, (eller närmare natt,) satt jag i lugn och ro på mitt rum och läste ur en Harry Potter bok när jag plötsligt fick en känsla av att något var fel. Kan ni också få en sån känsla ibland? Jag fick i detta ögonblick ett sms från Shondas mormor Sherry som sa att de skulle vara här snart så jag kunde låsa upp dörren. När jag gjorde det tänkte jag att det såg lite väl ljust ut i min bil. Jag kanske hade en lampa på där inne? Jag gick ut för att kolla efter, men icke sa nicke. Dock upptäckte jag att något rörde sig och kraffsade runt ute på vägen. Det var något i samma storlek som Issas katter, (stora). Jag satte på ficklampan på mobilen och gick närmare för att se. Mitt på vägen var en stor fet pungråtta som kraffsade omkring och gick i cirklar som att den var galen. Den var uppenbarligen skadad. Så jag ringde till Sherry för att varna dem för djuret och så spenderade jag 15 minuter med att blinka på djuret med en ficklampa varje gång en bil körde förbi. Tone goes pungråtte-räddare. Men till ingen nytta. När Sherry och Granny BB kom hem ringde vi polisen som skulle komma så fort de hade tid. Under tiden hjälptes några åt med att få den till våran gräsmatta så han inte skulle bli påkörd. Sen gick jag upp och såg på film tills jag hörde ett pistolskott precis utanför mitt fönster. Det är andra gången sedan jag kom hit jag blivit så rädd att jag bokstavligen hoppat ur sängen.
 
Jag kollade ut och polisen hade skjutit Mr. Pungis som i detta ögonblick var i mycket dåligt skick. Jaja, jag gjorde mitt bästa, och han slapp lida länge. 
 
OBSERVERA att bilden är från google och att Mr. Pungis var större än den på bilden.
 


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Men näääe :((

Svar: Jag vet, jättesorligt :'(
tonewernersson.blogg.se

2015-05-03 @ 19:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: