31 maj, jag älskar dig mamma

Jag vill bara säga grattis på mors dag till min underbara, fina,  älskade och käraste mamma. Inte förrän nu har jag förstått hur svårt jobbet som mamma är. Det är på grund av dig jag existrerar. Du har skapat mig, matat mig, klätt mig, uppfostrat mig och älskat mig. Du är en sån stor del av mig och den jag är idag. Jag vill att du ska förstå hur tacksam jag är för allt du har gjort för mig och Theo. Det är så glasklart att vi alltid har varit nummer ett på din lista. Det kan alla se. Så mycket som du har gett upp för oss, och varje gång du kramar oss känner man att du inte ångrar något av det. Tack för att du alltid har stöttat mig och Theo i alla våra knäppa ideér. Tack för att du alltid låter oss vara de vi är utan att dömma. Jag är så himla tacksam för att jag har dig som min mamma. Jag skulle inte nöja mig med någon annan. Tack för att du alltid finns där, för att du aldrig ger upp på oss, och för att du alltid ger bra råd när man behöver det.
 
Jag känner att vi inte alltid har visat uppskattning nog. Att vi inte alltid visar att vi är tacksamma för allt du har gjort för oss. Främst när vi var mindre. Men jag vill att du ska veta att jag inte kan tacka dig tillräckligt nu. Jag vill be om förlåtelse för alla gånger du har fått tjata hål i huvudet på mig. Förlåt för alla gånger jag har gjort dig orolig och för alla gånger jag tagit ut min ilska på dig. Förlåt för att jag inte sagt tack tillräckligt mycket och för att jag inte har hjälpt till mer. Tack för alla gånger du har lagat mat, diskat min disk, städat mitt rum, tvättat mina kläder. Tack för att du såg till att jag kom till skolan i tid, tack för allt du har gett mig, tack för allt du har lärt mig, för alla minnen och för att du alltid har sett till att vi har varit i säkerhet. 
 
Mamma du är en superhjälte. Jag älskar dig hundra varv runt galaxen och tillbaka och jag hoppas att jag alltid kommer att få ha dig i mitt liv. För jag kan inte tänka mig en dag utan dig. Jag saknar dig så det gör ont men är så glad för att du gett mig så mycket stöd för att ta mig hit. Utan dig skulle jag inte vara där jag är idag. Vi ses snart!
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Annika

Å älskade unge...nu sitter jag här och är superglad samtidigt som tårarna rinner nedför kinderna och näsan blir täppt. Du och Theo är det bästa som hänt i mitt liv och jag är så tacksam för att jag får ha er i mitt liv. Alla föräldrar tvivlar nog på sig själva då och då, man känner sig otillräcklig och som sämst i hela världen. Alla gör vi våra misstag och alla har konflikter men det är så det måste vara, det är så livet är och det är så vi utvecklas och blir de vi är. Du och Theo har fått anpassat er en hel del efter mina val i livet men jag förstår nu (trots mitt dåliga samvete ibland) att ni inte tagit någon skada utan som jag blivit stark av motgångarna vi tagit oss igenom. Tack Tone! Du är helt unik...och tiden går fort så snart får vi kramas igen 😘

2015-05-31 @ 20:37:39
Postat av: pappa

Så underbart skrivet av dig Tone . Det kom från ditt varma fina hjärta .KRAM KRAM

2015-06-01 @ 06:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: