8 november, världens bästa pappa

Idag är det fars dag i Sverige, och jag vill passa på att skriva lite om min älskade pappa. Jag är så otroligt glad och tacksam för att just du är min pappa. Jag känner mig så lyckligt lottad. Du har så mycket kärlek och du låter oss aldrig glömma hur mycket vi betyder för dig. Du har alltid funnits där för oss. Alla viktiga och stora händelser i mitt liv har jag fått dela med dig. Tack för att du alltid har varit lätt att prata med, tack för att du ger bra råd, tack för att du har gett mig allt du kan ge mig och tack för all pappa-humor!
 
Att uppfostra barn är inte lätt. Det krävs mycket tålamod och engagemang. De tar upp all din tid, all din kraft, och de finns alltid i dina tankar. Iallafall om man gör det rätt, vilket du har gjort. Du har, och gör fortfarande, ett fantastiskt jobb som pappa. Jag har många vänner och bekanta som har en dålig relation, eller lite/ingen kontakt med sina pappor. Det är tyvärr inte alls ovanligt att det är så idag. I mitt huvud är det alldeles förskräckligt. För jag kan inte tänka mig ett liv utan dig. Jag är en av de lyckligt lottade som alltid har haft en väldigt fin och bra relation med pappa.  
 
Min pappa har aldrig haft mycket pengar. Men han har alltid gett oss allt han har, vilket är kärlek. Han har uppfostrat mig sedan dag ett och är en av två människor som lärt mig allt jag kan och allt jag vet. Han lärde mig gå, prata, cykla, åka inlines, åka buss, bil. Han lärde mig hur viktigt det är att vi tar hand om varandra och att man gör bra ifrån sig i skolan. Han har lärt mig hur viktigt det är att ta hand om sig själv. Han lärde mig hur viktigt det är med självförtroende, att man ska stå upp för sig själv, och att man aldrig ska ge upp. Han har lärt mig att familjen alltid kommer först, oavsett vad. Pappa kan vara lite överbeskyddande ibland, lite pinsam, lite galen och lat. Han är riktigt envis, barnslig ibland, och han har ett jävla temprament. Tack för dem egenskaperna pappa haha! Men han är också modig, ansvarsfull, smart, charmig, motiverad och ödmjuk. Snäll, öppen, social och underbar när han vill vara det. 
 
Tack pappa för att du alltid finns där, för att du alltid stöttar mig och står på min sida. Tack för allt du har gjort för mig och mina syskon, och för den fina familjen du har gett mig. Tack för all din kärlek, all din tid och för att du alltid påminner oss om hur mycket du älskar oss. Jag älskar dig, och för mig är du världens bästa pappa! <3
 
 


Kommentarer
Postat av: pappa

TACK SNÄLLA UNDERBARA UNGE 💙💙💙💙💙💖💖💖💖💖💖💙💙💙💖😍😍😍😍😍. Nu blev det väldigt väldigt blött på mina kinder 💖💖💖💙💙💙💖💖

Svar: Haha det var så lite pappa! Du är värd allt! <3<3<3<3<3
tonewernersson.blogg.se

2015-11-09 @ 06:13:07
Postat av: Anonym

Vilka fina ord!... som förälder känner man sig stolt...kram kram <3

Svar: Tack så mycket mamma! <3
tonewernersson.blogg.se

2015-11-09 @ 08:29:52
Postat av: Evelina

haha vilka bilder 😂😂 men så fint skrivet 😍

Svar: hahaha! Tack så mycket! <3
tonewernersson.blogg.se

2015-11-09 @ 11:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: