13 oktober, sweater weather

Dag 2: Min favoritårstid och varför.
 
Hösten och våren är mina favoritårstider. Jag hade tänkt att skriva värsta inlägget om detta. För att det finns så många anledningar till att dessa är mina favosar. Men klockan är halv 11 på kvällen och jag vill sova. Så därför skriver jag lite kortfattat:
 
Jag gillar dessa årstider för att de är tid för förändring. Naturen kommer plötsligt till liv och alla dagar ser olika ut. På våren smälter snön, gräs och växter kommer fram. Solen värmer mer och mer. Man kan börja ta av sig de tjocka vinterplaggen. Människor blir lyckligare. Glassbaren öppnar. Cycklar och skateboards kommer fram. Världen vaknar och kommer till liv. På hösten faller löven från träden. Det är fullt med mysiga färger vart man än vänder sig. De stickade tröjerna, favoritkängorna och mysiga halsdukarna kan äntligen plockas fram. Man får en ursäkt till att bara stanna inne och läsa en bok eller glå på film. Kaffe, te och varm o'boy dricks nu som en trygghet istället för att enkelt bara mätta ett beroende. Drycken värmer kroppen och ger en härlig känsla. Den kan avnjutas mycket bättre med frysta händer och en rinnig nos, än på en varm och kletig sommardag. De ljusa sommarnätterna ersätts med mörka kvällar upplysta av ljus som doftar gott i hela huset. Nu behöver du inte tänka på den där sommarkroppen längre, och hur mysigt är det inte att ligga och känna sig trygg i en varm säng medans man hör regndroppar slå mot fönstret? 
 
Tid för förändring innebär också tid för en ny garderob, muhaha. Dessutom så medför både hösten och våren förväntningar och längtan. Längtan till halloween, jul och nyår. Förväntningar för skidsäsongen och vinter OS. Våren får folk att plannera inför sommaren. Vart ska de åka? Vad ska de hitta på? Alla roliga saker de kommer kunna göra, alla möjligheter. Och vilken beachbody de förmodligen (inte) kommer ha när det är dags att dra på sig baddräckten. Ja, hösten och våren är fulladade med nya känslor, nya möjligheter och förändring. Det gillar jag.
 
Här kommer lite bilder jag tog på hösten igår:
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Pappa

"NY GARDEROB" Änog drt första DU tänker inför varje årstid 😂😂😉😉😍😍😍😍💙💙💕💕💕💕💕. KRAM KRAM Pappa

Svar: muhahahaha jaa kanske det är!! ;) ;) ;) <3<3<3<3
tonewernersson.blogg.se

2015-10-14 @ 06:38:41
Postat av: Carina

....Bästa Tone spara alla reflektioner o tankar du skriver om vardagliga saker o upplevelser ! Det kommer att göra dig rik en dag ! När de trycks i bokform tro mig!! Det är en rik gåva att kunna uttrycka sig i ord:))

Förövrigt har du så rätt om årstidsväxlingar det behövs förändringar Du påminner oss om mer positivt än vad många oftast känner ...varm svettigt regnigt tråkigt -redan höst?? snö kyla grått tråkigt.... DU ser TONE världen behöver fler som DIG !! Mer positiva ord o tabkar till folket!!!! Kram Carina

Svar: Jaa de kommer ju alltid att finnas kvar här på bloggen. Jag funderar på att skriva ut alla inlägg jag gjort från det här året, i pappersform när jag kommer hem och klistra in det i en bok! Ifall att denna webbplats skulle stängas ned eller något. Haha tack så mycket Carina!
Jaa, jag trodde att jag ville leva på ett varmt ställe ända tills jag flyttade hit. Nu inser jag hur trött man blir på sommaren om den får vara i mer än 3 månader. Jag behöver alla årstider! Kram!
tonewernersson.blogg.se

2015-10-14 @ 07:18:03
Postat av: Annika

Nu låter hösten riktigt mysig ;)
Fina bilder :)
Kram <3

Svar: Hihi jaa den är ju det ;) Tack mamma! kraaaaaam <3
tonewernersson.blogg.se

2015-10-14 @ 15:11:42
Postat av: nullfarfar

tone du har lika fina färger runt dig som jag har uppe vid kanalen.hösten år vacker med alla färger även hos dig men snart är allt vitt och kallt. hälsar farfar.

Svar: Ja det är fint på hösten. Jag saknar kanalen, vi får ta oss en promenad där när jag kommer hem! Kram kram!
tonewernersson.blogg.se

2015-10-15 @ 17:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: