25 oktober, 7 billion people experienced this day in a different way

Dag 5: Min vardagsrutin:
 
Mina vardagar ser lite annorlunda ut beroende på vilken dag det är. Men till största delen är de rätt lika.
 
Mina vardagar börjar klockan 7 på morgonen när klockan ringer. Upp och klä på sig och hela den rullen. Om pojkarna är hos Shonda så kan jag sova ungefär 15 minuter längre innan jag måste upp och väcka dem. Om de är hos Tim tar jag bilen till han på morgonen. Jag väcker alltid endast de två äldsta pojkarna först, lägger fram deras skoluniformer och fixar frukost. Medans de äter frukost så packar jag deras lunch. Efter mycket om och men, när uniformerna sitter som de ska och de har fått i sig de sista smulorna så passar jag på att väcka Drew medans de andra borstar tänderna. Det är nu ljudvolymen går i taket och lugnet är över.
 
In med tre trötta barn i bilen och släppa av de två äldsta på skolan. Nu är klockan 8.30. Hem och äta frukost med liten och få på han fräsha kläder. Sen är det lektid fram till kolckan 11:30. Om han har tur kan han ibland få se på tv i en timme under den här tiden medans jag tvättar kläder, städar och fixar med disken. Klockan 11:30 börjar jag att fixa lunchen, och när den är nedsjunken är det oftast dags att ta liten till skolan. Han börjar klockan 12:30 (vem påstod att vi äter fort?). Då är det tid för mig att släpa mig till gymmet och skona min hälsa lite grann. Färdig och nyduschad har jag förhoppningsvis tid för att åka hem och trycka ner en proteinshake innan det är dags för upphämtning. Först den yngsta klockan 15, och sen de äldre klockan 15:30. Vi stannar alltid kvar och leker på skolgården i 30 minuter innan det är dags att åka hem och göra läxor. 
 
Klockan 16:10 är vi hemma. Nu börjar den mest hektiska delen av min dag.
Killarnas uppgift: byta om, (ofta till fotbollskläder), äta mellanmål och göra sina läxor.
Min uppgift: Fixa mellanmål, hjälpa till med läxor, rensa skolväskor, läsa igenom och sortera en hel del papper som kommer hem från skolan varje dag, uppdatera kalendern, underhålla Drew och se till att han inte stör sina bröder, fixa middag till mig själv och äta. Allt detta sker samtidigt och inom loppen av 1,5 timme, ibland 1. När klockan är 17.30 kommer Tim eller Shonda hem. Nu är det bara att kasta mig in i bilen och köra i 45 minuter för att komma till skolan. Där börjar min Engelska klass klockan 18.30 till klockan 21. Nu med mindre trafik så är jag hemma klockan 21:30, oftast svulten och med ett inbördeskrig med mig själv där mitt hjärta säger att jag ska äta men min hjärna säger att jag ska sova och inte äta för jag kommer bli fet. Detta är ett krig som oftast hjärtat vinner. Imorgon klockan 7 börjar allt om igen.
 
Detta är hur mina vardagar ser ut Onsdagar och Torsdagar. De andra dagarna har jag inte skola, och då jobbar jag oftast längre än 17.30 . När jag slutar då så blir det säkert ett besök på starbucks eller annat med Angelica, eller en film, en bok eller att uppdatera bloggen. Ibland får jag ta pojkarna till fotbollen och blir avbyten av Shonda eller Tim där. 
 
Så ja, ungefär så ser mina vardagar ut här på andra sidan jorden. 
Ta hand om er där hemma!
 


Kommentarer
Postat av: Melli

Det här är en jättebra bild av vad ett "Au Pair liv" innebär.
Möjligen att någon av de som anser att det är "lätt och Chill" att arbeta som AuPair får en ändrad uppfattning efter att ha läst det här ;)

Svar: Tack så mycket Melli! Jag det är verkligen inte lätt och man ska inte tro att man kan flyta runt på ett bananskal. Hoppas de som tror det läser detta och kommer på bättre tankar ;)
tonewernersson.blogg.se

2015-10-25 @ 19:26:37
Postat av: Anonym

Vad grym du är! Heja!

Svar: Åh tack så mycket! :D
tonewernersson.blogg.se

2015-10-29 @ 22:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: