7 september, Labor Day

Idag är ingen vanlig dag på något vis. Här i USA är det Labor Day som innebär ledigt. För de flesta iallafall. För mig innebär det att jobba till klockan 12 på natten. Lite synd att jag inte får göra något på min första och enda Labor Day, men å andra sidan är pojkarna rätt härliga att umgås med idag. Två andra saker som gör denna dagen speciell är att min fina och alldeles underbara mamma fyller år idag! Så hipp hipp hurra för henne. Som ett ovanligt sammanträffande så råkar även min fina alldele underbara kusin Louise också fylla år idag. Så ett stort ha den äran till henne också! 
 
Jag fick iallafall chansen till att fira Labor Day igår då jag åkte på en festival i Downtown just denna dagen till ära. Där lyste himelen starkt av färg och glitter från raketer som komponerades med fin musik. Jag, Angelica och Maria satt på en gräskulle och njöt av de förväntansfulla och motiverande känslorna man får av att se himlen explodera med oendliga små stjärnor i tusen olika nyanser. Plötsligt dyker en oväntad grupp med ungdommar upp som bär på en stor låda med pizzor. De gick och delade ut dessa helt gratis till lyckligt lottade på våran kulle. En av de lyckligt lottade var vi, och gud vad det smakar gott med gratis pizza mitt i natten! 
 
Nu är klockan 22.05 för att vara exakt och jag ska lägga mig i sängen och somna till ett avsnitt av gossip girl. Det är inte alla som kan sova när de är i tjänst. Ibland är det bra slappt att vara au pair!
 
 


Kommentarer
Postat av: Annika Johansson

Tack gumsan! :D

Svar: Så lite så :D
tonewernersson.blogg.se

2015-09-09 @ 08:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: