20 mars, I wanna take shots with somebody

Jag har fotograferat en hel del idag. Jag lämnade min systemkamera hemma men jag får låna Shondas när jag vill. Ifall jag lyckas få in bilderna i datorn lägger jag nog upp ett par stycken på bloggen imorgon eller på söndag. Hela dagen har varit grå, bilderna blev gråa och jag är grå. Det är fredag men det betyder inte den bästa dagen på veckan. Iallafall inte den här veckan.
 
Idag kom verkligheten som ett slag i ansiktet. Jag har inte insett förän nu hur ensam jag faktiskt är här. Det är för att jag alltid jobbar eller har något för mig. Ända tills idag när Tim hämtade barnen. Helt plötsligt stod jag där, helt ensam i ett enormt hus och en väldigt tom helg framför mig. Det är fredagkväll och alla jag känner roar sig på andra sidan jorden. Här sitter jag och kikar ut genom fönstret mellan persienerna och undrar vad jag ska göra med mig själv denna tysta helg. Och varför jag alltid hör en massa syrener.
 
Jag bestämde mig för att skypa med kusin vitamin som fick tiden att flyga. Sen tog jag en sväng förbi Krogers och köpte sourcream pringles. Plockade upp en kartong mat från tacobell på vägen hem och vips så var klockan ca åtta. En film och lite webbsidor senare är klockan 11.20 på kvällen och det var den fredagen det. Av någon anledning kan jag inte sluta tänka på New York ikväll. Jag måste nog tillbaka dit någon gång. Nu skrev Sara till mig. Sara som jag tänker tvinga komma till Chicago vid juletid så vi kan spendera lite tid tillsamman där. Hm jag kanske åker och besöker henne i Portland någongång om jag får chansen.
 
Här får ni en bild från en New Yorkisk hamburgare jag tror tillverkades i himmelriket:
 
 


Kommentarer
Postat av: farfar

hur trivs du nu är det lite bättre? stå på dig.

Svar: Jag känner mig ensam och längtar hem supermycket! Men föräldrarna är snälla och huset är fint. Tack farfar!
tonewernersson.blogg.se

2015-03-21 @ 11:41:30
Postat av: pappa

Du kan säkert hitta på något . Kolla efter andra som är där o jobbar , ni kan ju gå ut , kolla bio mm mm . kram pappa

Svar: Jag ska försöka börja plugga snart, kanske hitta någon sport där man kan träffa lite människor :) Kram!
tonewernersson.blogg.se

2015-03-21 @ 13:06:50
Postat av: Sara

Tone du måste komma hit och hälsa på! Du fixar det här det vet jag!

Svar: Jaa det skulle vara så himla kul! Så kanske vi kan åka till LA tillsammans :D Och du måste komma till Chicago! Tack Sara!
tonewernersson.blogg.se

2015-03-22 @ 18:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: