21 november, if you want to find love you know where the city is

Har legat på ryggen tvärs över min säng en stund nu och stirrat ut genom fönstret. Över täcket och med ett gosedjur som huvudkudde med hörlurar i öronen som spelar allt från ABBA, Josef Johansson, Veronica Maggio till the 1975 och Vance Joy. Mina tankar började snurra runt den eviga frågan om jag ska ta steget att åka till USA eller inte. Jag fick nämligen ett samtal från min kontaktperson idag som tvingade upp denna beslutsångest. Men stämningen såhär på vinternatten och inte minst musiken tvingade snart fram andra tankar.
 
Nu ligger jag och fantiserar om min drömprins. Vart är du någonstanns? Vad gör du nu, och när kommer vi att träffas? Kommer vi träffas? Ibland känns det inte som de. Jag har varit kär en gång i mitt liv och det varade inte så länge. Jag hoppas på ett sånt där leva lyckliga i alla våra dagar förhållande även om jag tvekar på att de existerar. Jag älskar kärleksfilmer och romantiska berättelser och om jag fick dröma vill jag att min framtid ser ut så. Att mitt liv låter som en kärlekssång.
 
Jag vill dansa nära dig på mitten av golvet i en stor sal med en cocktailklänning så fin att man tappar andan. Jag vill resa och upptäcka nya ställen med dig. Jag vill ligga på ryggen på en gräsmatta och titta på stjärnorna med dig. Jag vill sova i tält och gå på picknik och bygga kojor med dig. Jag vill sitta framför en öppen eld klockan fyra en vintermorgon med huvudet på din axel och prata om sånt där man bara pratar om klockan fyra på morgonen. Jag vill åka pulka med dig och fira julafton med dig och jag vill kyssa dig på 12 slaget. Jag vill sitta på ett tak högre än alla andra tak med dig. Jag vill gå på bio och cirkus och nöjesparker och till och med museeum med dig. Jag vill åka på roadtrips och båtresor och ta ett nattdopp i havet med dig. Jag vill se soluppgången och dricka vin och värma mig i dina armar. Jag vill känna mig trygg och lycklig när du håller om mig. Jag vill hålla din hand när vi köper vår första stora lägenhet. Där kan vi ligga på en madrass mitt på golvet första natten med en enda lampa som lyser svagt och när vi blir hungriga kan vi beställa pizza. Vi kan tända ljus och bada i badkaret och vi kan lyssna på musik och dansa i bara underkläderna. Vi kan äta frukost på balkongen tillsammans. Om några år kan du ta mig till ett magiskt ställe för en magisk natt och gå ner på knä och be mig ta ditt efternamn. Ringen kommer vara perfekt och min bröllopsklänning kommer vara finare än allt. Våra liv kommer fortsätta att vara såhär för att även om inte alla dagar är magiska så skulle jag älska att borsta tänderna med dig. Jag vill handla med dig och jag vill laga mat med dig. Vi kan städa tillsammans och jag kan stryka din skjorta och knyta din fluga om du hjälper mig med dragkedjan på ryggen. Jag vill överaska dig på jobbet och kyssa dig och jag vill veta vem du är och hur du ser ut. Jag vill träffa dig. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: