13 mars, maybe it won't work out. But maybe it will

Våren börjar äntligen träda fram här i Cincinnati också! Idag har det regnat katter och hundar hela dagen, men igår och speciellt i förrgår var vädret underbart. Ni vet den där första vårdagen när man måste ta av sig jackan för att det blir alldeles för varmt? När man står där i bara tröjan och solen lysande ner i ansiktet mår man rätt bra. Jag tog en prommenad här om dagen. Traskade runt lite för att se mig omkring runt min nya gata. Kom till en gammal park inte alls långt härifrån som fortfarande har lite potential. Igår köpte jag glass på det kända graeters igen. Sedan satt jag och vaggade i hamocken på verandan med en bok i ena handen, en bägare med peanut butter och mint chocolate ship glass i den andra, och självklart ett huvud så tankspritt och känslomässigt intrasslat att det gör ont.
 
Idag har jag kört den förra au pairen till bussationen och vinkat hejdå. Har alltså tagit hand om pojkarna helt själv hela dagen. Pjuh! Kvällen har faktiskt varit riktigt bra. Shonda tog över ansvaret över barnen och vi var hos hennes pojkvän och åt pizza. De två största pizzorna jag sett i mitt liv! Vi var sju personer och det blev en hel del över! Efter att ha varit där ganska så länge bör det av till Shondas syster och hennes familj. Jättetrevliga hela bunten. Min kväll har varit bra, men Shonda har nog inte haft så kul haha. Pojkarna har betett sig som skit hela kvällen. Nu ska jag se Pretty Little Liars och sen sova. När jag vaknar ska jag försöka njuta av min första lediga helg!
 
"maybe it won't work out. But maybe seeing if it does will be the best adventure ever"
 
 


Kommentarer
Postat av: Malin

Kämpa på Tone! :D Jag hoppas att det går bra och att familjen du bor med tar hand om dig! <3

2015-03-16 @ 16:36:34
URL: http://fames.se/kuronyappy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: