18 mars, storms make trees take deeper roots

Det har varit en bra dag idag. Började med sovmorgon till klockan nio och så endast ca 5 timmars jobb. Har skypat med far min och systerdyster, och även fått ett viktigt medelande av Martina. En tjej som läst min blogg och som också är i USA som au pair. Hon har haft hemlängtan precis som mig och gav mig ett bra pepptalk. Medelandet var viktigt eftersom hon är den första jag fått kontakt med som erkännt att hon också haft hemlängtan. Innan det kändes det som att jag var den ända som hade det, vilket kändes ganska konstigt och jobbigt. Tack Martina!
 
Saker och ting börjar redan bli bättre. Jag insåg det när jag läste de första sidorna i min dagbok. Där stod det (ursäkta språket) "Jag kommer aldrig kunna köra på dessa konsiga jävla vägar eller i den där stora jävla bilen. Jag fattar ingenting." Well jag har redan kört ett par gånger helt själv. Två gånger till ställen jag aldrig varit på så jag har varit tvungen att använda gps. En av de gångerna var idag. Jag körde fel ett par gånger men jag kom fram i slutändan. Vägen tillbaka var felfri! Jag ska till ett nytt ställe igen imorgon. Jag börjar vänja mig vid maten. Den är rätt god, men jag kan lugnt säga att jag föredrar hemlagat framför hämtmat. Idag fick jag även chansen att se 50 Shades Of Grey. Den var bra men inte så bra som alla säger att den är. Nu ska jag sova. Ingen sovmorgon imorgon inte!
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: farbror peter

det låter bra Tone att du börjar trivas . det kommer att bli ett skitbra år med mycket nya upplevelser ( och vad som helst är ju bättre än att packa Torrbollar eller hur)

Svar: Jaa jag håller tummarna för att hemlängtan ska försvinna så kommer det bli ett bra år! Haha jaa det är ju sant!!
tonewernersson.blogg.se

2015-03-19 @ 10:57:09
Postat av: Carina

Skönt att höra från dig igen och att du har övervunnit det som du tyckte var krångligt o jobbigt i början! Som du skriver så är din nyfunna vän på bloggen den första du känner har erkänt att man visst kan få känna hemlängtan i början ....det kanske är mer normalt att "känna" än att inte göra det

2015-03-19 @ 20:02:18
Postat av: Carina

Vet du vad! Det är helt normalt att känna sig lite vilsen och därmed längta till trygga Sverige o familjen när man som du flyttat iväg så långt bort! Man får känna sig ledsen o lite vilsen .....kanske mer normalt än att inte känna något alls!! Den bästa gåvan till sig själv är att trots motstånd hitta egna lösningar på de problem som uppstår om man har ett tydligt mål med varför du beslutat dig för lämna trygga Sverige o torrbollarna ;-) Och som det låter nu så är du på god väg....Ett tips från coachen är att: kommer trasslet ur hjärnan och tar överhand säg till dig själv "Jag stannar upp här och nu Vad händer just NU ! Tankarna spar jag till kl 17.00 Då ska jag tänka på .....ex familjen hemma.....( här kommer du att lura din hjärna att inte tänka så himla mycket hela tiden....prova !) Ha det gott Kram C.

Svar: Jag ska börja fokusera på mina mål snart igen när ja hittar motivationen/tiden och känner mig lite gladare. Haha jaa, nästan allt är väl bättre än torrbollarna iallafall ;) Det var ett bra tips. Lättare sagt än gjort dock men jag ska försöka köra på det! Kram Kram!
tonewernersson.blogg.se

2015-03-19 @ 20:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: