9 mars, go bearcats

Igår var det fullt upp med kyrkbesök, au pair möte, basketboll match och liknande saker. Det är väldigt mycket bilåkande fram och tillbaka här i det stora landet. De överdriver inte när de varnar dig för det. Igår såg vi som sagt Cincinnati bearcats klå upp tigers i basket. De var en intensiv och väldigt underhållande match. Ännu bättre att "vårt" team van. 
 
Jag kan inte säga att jag är en människa som tror på gud. Fast jag är tekniskt sett kristen då jag är både döpt och konfirmerad. Men att gå till krykan eller leva efter bibeln. Aldrig. Men jag kan förstå varför så många går till kyrkan varje söndag här i staterna. Det ät faktiskt väldigt underhållande och intressant! De pratar om allmäna saker som bekymrar vårat dagliga samhälle, och de redovisar det på ett väldigt intresseväckande sätt. Dessutom är alla väldigt trevliga. De pratar inte alls mycket om gud. Igår var det tema fattigdom. Hela predikan bestod av en man som förklarade sin hemska historia från början till slut. Mycket kännslomässig. Vissa grät. Jag passade även på att ta en glass på Graeters Ice Cream och checka av ännu en sak från min bucketlist. Det är inte utan anledning de är kända för sin glass! 
 
Idag har det varit full fart hela dagen. Både fysiskt med gym, matlagning, barnpassning, bilkörning. Men även psykiskt. Det kommer ta en måndad eller så innan jag kan få mina känslor i styr. Jag hoppas detta kommer gå vägen.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: