3 november, some stories stay with us forever

Dag 7: Vad jag läser.
 
Jag är just nu på det 14onde kapitlet i den näst sista boken i Harry Potter serien, "Harry Potter och Halv-Blods Prinsen". Jag är ett Harry Potter fan och har sett filmerna många gånger. Men jag har aldrig tagit mig till att läsa böckerna. Det vill säga till jag kom hit till USA och upptäckte att hela serien, på engelska, fanns i mitt rum. Vem kunde motstå? Det är inget jag ångrar, som jag fruktade ett tag i början. Jag trodde att det kanske skulle förstöra min syn på Harry Potter serien då jag endast bara sett filmerna. Men nu älskar jag serien ännu mer och jag fruktar den dagen jag läser den sista sidan i den sista boken. För jag vill aldrig sluta leva i Harry Potters magiska värld med häxor och trollkarlar. Jag vill aldrig ta examen från Hogwarts och jag vill inte sluta vänta på att Hogwarts express ska ta mig dit, från platform 9 3/4, på tågstationen King's Cross i London. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: