4 oktober, visst ska han leva ut i 100 år

God morgon Sverige. Det är inte vilken morgon som helst, utan det är nämligen min fina farfars födelsedag! Hipp Hipp Hurra för dig idag farfar. Jag hoppas att du får en jättebra dag med många fina presenter Louise underbara mat och bakverk och att du blir uppvaktad av alla dina barn och barnbarn. Det blir långt ifrån tomt hus haha! Du förtjänar det bästa, du är världens bästa farfar. Jag önskar att jag kunde vara där men istället får jag bara vara där i tankarna. Men snart kommer jag hem igen och då får vi äntligen ses igen. Jag kommer ha massor av historier att berätta. Du får berätta vad du har gjort under detta året också!
 
När jag tänker på farfar så ser jag han i snickarboden i källaren. Det luktar trä och lim och han hjälper till att snickra ihop alla möjliga konstiga saker från min egna fantasi. Jag ser honom i garaget, muttra över en halvtrasig bil. Jag ser honom sittandes på rullatorn på crossbanan och vara ett av de största fanen där. Jag ser honom städa ur poolen/fontänen varje sommar så att vi kan bada där. Jag ser honom fixa blommrabatten som går längst hela hans hus, och ge alla fina stenar han hittar till mig och Louise. Stenar som han sen får tillbaka i form av stentroll. Om jag inte minns fel, var det han som lärde mig att använda en limpistol. Jag ser honom grilla kött på altanen, varje skolavslutning. Jag fick alltid en speciell gräddtårta, för pannkakstårtan var ju inget för mig. Dock var det nog mer farmors förtjänst. Jag ser honom hjälpa mig plocka så många bigarråer jag kan, från hans träd. Min favoritfrukt, fast jag inte ens kunde uttala fruktens namn. Därför spenderar han varje fikastund med att öva "roxen runt i en rödrutig regnrock" med mig. "Ordning och reda, pengar på fredag" var också ett av hans knep för att lära mig att säga R. Jag ser honom hämta mig och Evelina från skolan, och följa med oss upp på kanalbanken för att bada. Jag ser han i varje födelsedag, julafton och nästan varje sommardag. 
 
Har ni tänkt på det att en farfar är så speciell. Han är liksom din pappas pappa. Han skapade den som skapade dig. Han uppfostrade den som uppfostrade dig. Han var där när min pappa föddes och han var där när jag föddes. Han har visat mig så mycket, förklarat så mycket och lärt mig så mycket. Han har liksom varit där hela mitt liv och vi har så många minnen tillsammans. 
 
Ha det bäst nu min fina farfar och ta hand om dig, så ses vi om ett par månader! Jag älskar dig!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: farfar

din farfar älskar ävendig och saknar idig och längtar att du skall komma hem puss och kram från farfarv

2015-10-04 @ 19:22:01
Postat av: Pappa

Vilken underbar hyllning till VÄRLDENS BÄSTA pappa & farfar 😀😀👍👍💞💞💞💞💙💙💙💙💙💙. Puss o kram min underbara Tone hjärta 💙💙💞💞💞💙💙💙💙😍😍

Svar: Tack så mycket pappa!!! :D Puss och kram min underbara pappa! <3 <3 <3<3 <3
tonewernersson.blogg.se

2015-10-04 @ 20:29:15
Postat av: Anonym

Du skriver så fint och bra Tone!
Den förmågan kommer du ha nytta av i framtiden <3

Svar: Åh tack så himla mycket! <3
tonewernersson.blogg.se

2015-10-05 @ 13:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: